Een interview met de hersenen?


Enkele weken geleden schreven wij in opdracht van onze Fontys Hogeschool Communicatie een paper, met een prachtig doel. Namelijk, een deskundige worden op het gebied van 'n communicatie-gerelateerd onderwerp. In mijn geval koos ik met mijn voorliefde voor psychologie voor neuromarketing. En óf ik hier een deskundige in ben geworden. Na wekenlang onderzoek, begon ik zelfs te twijfelen aan mijn eigen manier van onderzoeken, wantrouwde ik reclames (terwijl ik die zelf maak), en vertelde ik iedereen die het niet wilde horen hoe interessant neuromarketing eigenlijk was. Wat mijn vriendinnetje een leuk onderwerp voor haar scriptie opleverde, dat dan weer wel.

Om mijn voorliefde en kennis over neuromarketing te delen, hopelijk dit keer voor mensen die het wél willen horen, begin ik daarom mijn eigen blog, met een passende naam. Want als ik iets heb geleerd in al mijn onderzoek naar neuromarketing, is het wel dat het een ontzettend simpele definitie kan hebben: neuromarketing is een interview met de hersenen. 

Ben jij al bekend met het fenomeen neuromarketing?